Documentaţia necesară pentru certificarea conformităţii se compune din:
a)cerere şi documente aferente specifice domeniului activităţii
b)memoriul tehnic în care este descris modul de îndeplinire a cerinţelor prevăzute de reglementările legale specifice domeniului de activitate;
c)dovada achitării tarifului de certificare.
Documentaţia necesară pentru asistenţa de specialitate de sănătate publică se compune din:
a)cerere şi documente aferente specifice domeniului activităţii;
b)schiţa de amplasare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor imediate, după caz;
c)proiectul obiectivului din care să reiasă circuitele funcţionale, destinaţia spaţiilor şi suprafeţele acestora, după caz;
d)memoriul tehnic privind descrierea obiectivului şi a activităţii care se desfăşoară sau se va desfăşura în acesta, după caz;
e)dovada achitării tarifului de asistenţă de specialitate de sănătate publică.
(conform Ord. MS nr. 103/2009 cu modificările şi completările ulterioare)
Documentaţia necesară pentru autorizare sanitară pentru prestarea de servicii funerare cfm. Ordinului M.S. nr.1532/29.12.2017 publicat in Monitorul Oficial nr.46/17.01.2018:
a)copie a certificatului de înregistrare la registrul comerţului şi certificat constatator pentru punctele de lucru (după caz), actului constitutiv/statutului din care să reiasă codul CAEN;
b)memoriul tehnic privind spaţiile şi mijloacele de transport;
b
c)planul de situaţie cu încadrarea în zonă şi schiţele cu detalii de structură funcţională;
d)dovada privind deţinerea legală a spaţiului în care se prestează serviciile funerare;
e)acte doveditoare privind angajarea tanatopractorului/tanatopractorilor şi documente privind calificarea tanatopractorului/tanatopractorilor; f)dovada deţinerii trusei/truselor de îmbălsămare;
g)fişele de aptitudine ale personalului care atestă efectuarea examenelor medicale la angajare şi/sau examenelor medicale periodice, conform Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi certificatele de sănătate mintală ale personalului care prestează îngrijiri medicale şi celui care transportă decedaţii ;
h)autorizaţia de transport emisă în baza Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările şi completările ulterioare, sau cartea de identitate a vehiculului cu următoarele înscrisuri specifice: categorie de folosinţă: autovehicul special; caroserie: SD funerar; i)declaraţia pe propria răspundere că spaţiul pentru care se solicită autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
j)dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare nr. …….. din data de …………., în valoare de …………… lei – copie conformă cu originalul;
k)alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.i)copie CI al solicitantului_______* Documentele menţionate la lit. a)-j) vor fi depuse în copie cu menţiunea “conform cu originalul” şi vor fi semnate şi/sau ştampilate de către solicitant.
Nota: Memoriul tehnic privind mijloacele de transport al persoanelor decedate , în vederea înhumării, de la locul unde corpul defunct este păstrat până la locul înhumării, se va întocmi conform Hotărârii Guvernului nr. 741/2016, Anexa 2: Specificații tehnice pentru autovehiculele societăților de servicii funerare, după cum urmează:
– paragraful 1. autovehiculul pentru asistență funerară mobilă folosit pentru pregătirea cadavrului- paragraful 2. autovehiculul mortuar pentru paradă folosit pentru transportul trupului neînsuflețit spre locul de înhumare-paragraful 3. autovehiculul funerar pentru recuperare cadavre si transport internațional Transportul decedatului în această etapă este condiționat de prezenta documentelor de deces emise de catre autoritatea publică locală (conform articolului 31(4) din Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice și sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum și criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare și nivelul fondului de garantare ) În cazul persoanelor decedate în alte localități, situate la o distantă mai mare de 30 Km de cea în care urmează să aibă loc înhumarea, pentru înhumare sunt necesare atât certificatul de deces cât și avizul sanitar de transport eliberat de către Directia de Sănătate Publică județeană, conform prevederilor atr. 26 (2) din Hotărârea Guvernului nr. 741/2016.
2. Documente necesare pentru obţinerea avizului direcţiei de sănătate publică în vederea îmbălsămării: – certificatul de tanatopractor nr. ………/…………, – copie după certificatul medical constatator al decesului doamnei/domnului ……………………., – cererea familiei pentru îmbălsămare* – declaraţia privind metoda şi produsele biocide folosite. – copie CI al solicitantului______* pentru completarea cererii familiei pentru îmbălsămare, se vor depune documente care să ateste gradul de rudenie al solicitantului: □ soț/soție al/a defunctei/defunctului □ rudă apropiată a defunctei/defunctului, gradul……sau: □ persoană mandatată prin contract pentru a se îngriji de înmormântare □ persoana stabilită prin testament pentru a se îngriji de înmormântare
3. Documente necesare pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de înmormântare/înhumare (cimitire): a)memoriul tehnic;
b)planul de situaţie cu încadrarea în zonă/copie după certificatul de urbanism*;
c)schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice;
d)actul de înfiinţare a cimitirului;
e)acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului şi declaraţie pe propria răspundere că spaţiul este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
f)regulamentul de organizare şi funcţionare a cimitirului, avizat de autoritatea publică locală;
g)dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare nr. ……… din data de …………, în valoare de ……………… lei – copie conformă cu originalul;h)alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.
Documentele menţionate la lit. a)-g) se depun în copie cu menţiunea “conform cu originalul” şi vor fi semnate şi/sau ştampilate de către solicitant.
i) copie CI al solicitantului _______
* Certificatul de urbanism se va depune doar pentru cimitirele înfiinţate după anul 1958, în situaţiile prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. b) şi c) din Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare.
4. Documente necesare pentru obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane):
a)memoriul tehnic cu detalii constructive ale crematoriului;
b)planul de situaţie cu încadrarea în zonă/documentaţia de urbanism;
c)schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice activităţii;
d)actul de înfiinţare a crematoriului/autorizaţia de construcţie;
e)acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului/declaraţie pe propria răspundere că spaţiul este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
f)dovada de achitare a tarifuluide autorizare sanitară, respectiv chitanţa de plată a tarifului de autorizare nr. ……. din data de …………, în valoare de …………… lei – copie conformă cu originalul;
g) alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale, identificate de personalul specializat, prezentate în etapa de evaluare.
Documentele menţionate la lit. a)-f) sunt depuse în copie cu menţiunea “conform cu originalul” şi vor fi semnate şi/sau ştampilate de către solicitant.
h) copie CI al solicitantului
Notă : declaratia pe propria raspundere a tanatopractorului precum si cererile pentru: – obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru prestarea de servicii funerare- obţinerea avizului direcţiei de sănătate publică în vederea îmbălsămării – cererea familiei pentru îmbălsămare- obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de înmormântare /înhumare (cimitire)- obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare pentru activităţi de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane)se gasesc la DSP Vrancea, compartiment avize / autorizatii sanitare.
În vederea obținerii autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical: tehnică dentară; biologie, biochimie și chimie; fizică medicală; fizioterapie; psihologie; logopedie; sociologie; terapie vocală; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă; audiologie; nutriție și dietetică, conform prevederilor Ordinului M.S. nr.1992/14.06.2023 se depune o cerere care să cuprindă următoarele documente:
- Documentele necesare pentru eliberarea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru biochimist, biolog și chimist în sistemul sanitar din România sunt următoarele:
a) cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;
b) document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;
c) certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
d) certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;
e) copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
f) dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
g) avizul Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în Sistemul Sanitar din România;
h) adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată. - Documentele necesare pentru eliberarea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru optician – optometrist sunt următoarele:
a) cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;
b) document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;
c) certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
d) certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;
e) copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
f) dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
g) adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată. - Documentele necesare pentru eliberarea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru tehnician protezare și ortezare sunt următoarele:
a) cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;
b) document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor superioare de inginer/bioinginer protezist-ortezist), în copie certificată cu originalul;
c) certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
d) certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;
e) copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
f) dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
g) dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin un certificat de competență în protezare ortopedică/certificat de perfecționare în protezare ortopedică, cu excepția personalului care a absolvit o unitate de învățământ superior medical în ultimii 3 ani;
h) adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată. - Documentele necesare pentru eliberarea autorizației de liberă practică pentru serviciile conexe actului medical pentru audiolog și tehnician protezare auditivă, precum și terapeut vocal, după caz, sunt următoarele:
a) cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;
b) document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie, precum: diplomă de licență, adeverință de absolvire a studiilor superioare/colegiale de inginer/bioinginer/audiolog/protezist, în copie certificată cu originalul;
c) certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
d) certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;
e) copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
f) dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
g) dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin un certificat de competență în protezare auditivă/certificat de perfecționare în protezare auditivă, cu excepția persoanelor care au absolvit o unitate de învățământ superior în domeniul ingineriei medicale în ultimii 3 ani;
h) adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată. - Documentele necesare pentru eliberarea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru fizician medical și sociolog medical sunt următoarele:
a) cerere pentru emiterea autorizației de liberă practică;
b) document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;
c) certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
d) certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;
e) copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
f) dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
g) dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin un certificat de competență în profesie/certificat de perfecționare, cu excepția persoanelor care au absolvit unitatea de învățământ superior de profil în ultimii 3 ani;
h) adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.
Last Updated on 17/08/2023 by admin